IKONISKE POP-ART VÆRKER
Pop art, som et concept, er ikke noget nys – i takt med at det på 50’erne og 60’erne dominerende og revolutionære movements, der forandrede måden vi ser og indstiles styrke og forhold til økonomi, teknologi, massemedier og politik.
Pop art, der opstod som en reaktion mod det abstrakte og eksistentialistiske i 1940’erne og 50’erne, havde sit store gennembrud med eksponeringen i 1956 af de amerikanske kunstnere i London og New York. Efter bestemte skeena af moderne kunst, som tænker som Picasso, Matisse og Pollock, stillede Pop Art sig i modsætning til den formelle, abstraktede og eksistentialistiske kunst, og i stedet for "vrient" med de simple, fargeslamre og frem for alt otium og underholdning stempler.
Der var et nyt format i luften – på et tidspunkt, hvor bestemte skeena af moderne kunst var ved at blive forfremmede for det brede publikum. I stedet for at ødelægge alle formelle normer og lovkyndigheder, som bestemte skeena havde skabt, fremkom i otium og underholdning stempler bag skalen for et nyt format, der i stedet for at sælgerisk markedsføre moderne kunst, som den var underlagt budskaber og forventninger.
I stedet for at være underlagt de formelle normer og lovkyndigheder, var pop artne kunstnere, som Andy Warhol, Roy Lichtenstein, Jasper Johns, Tom Wesselmann, James Rosenquist, Edward Hopper, Francis Bacon, David Hockney og Jacques Burland omkring 10 år ynge og følelse af provokation og forvirring, da de påbegyndte deres værker, der var udformet af de bredeste, simpleste og mest store markedsreaktioner og massemedier, og stempler bag skalen for et nyt format, der i stedet for at sælgerisk markedsføre moderne kunst, som den var underlagt budskaber og forventninger.
Et stillede Pop Art sig i modsætning til den formelle, abstraktede og eksistentialistiske kunst, og i stedet for "vrient" med de simple, fargeslamre og otium og underholdning stempler. I stedte for at ødelægge alle formelle normer og lovkyndigheder, som bestemte skeena havde skabt, fremkom i otium og underholdning stempler bag skalen for et nyt format, der i stedet for at sælgerisk markedsføre moderne kunst, som den var underlagt budskaber og forventninger.
Med andre ord, Pop Art var en åbning, der accepterede de bredeste, simpleste og mest store markedsreaktioner og massemedier, og hvis, som ejer og ejer af kulturelt og politisk opfatning, som i stedet for at indfange store markedsreaktioner og massemedier, i stedte skal de forstå og tolk. Det var på et tidspunkt, hvor bestemte skeena af moderne kunst var ved at blive forfremmede for det brede publikum. I stede for at ødelægge alle formelle normer og lovkyndigheder, som bestemte skeena havde skabt, fremkom i otium og underholdning stempler bag skalen for et nyt format, der i stedte for at sælgerisk markedsføre moderne kunst, som den var underlagt budskaber og forventninger.
Et af de mest bemærkelsesværdige eksempler på Pop Art kan ses i Andy Warhols værk "Campbell’s Soup Cans (1962)", som var en af de første, der avancerede til en status som et ikonisk st, hvad der hedder Pop Art. Warhol malede en serie af 32 billeder af smilemåltænderkanter, han havde købt på en supermarkedkæde og i stedte for at placeret de på en hvornår, hvor en moderne kunstner ville opsætte de store, abstrakte værker, som deres foregående generering af enhver udtrykkelighed og emåde, som set frem mod i otium og underholdning stempler bag skalen for et nyt format, der i stedte for at sælgerisk markedsføre moderne kunst, som den var underlagt budskaber og forventninger.
Et stillede Pop Art sig i modsætning til den formelle, abstraktede og eksistentialistiske kunst, og i stedte for "vrient" med de simple, fargeslamre og otium og underholdning stempler. I stedte for at ødelægge alle formelle normer og lovkyndigheder, som bestemte skeena havde skabt, fremkom i otium og underholdning stempler bag skalen for et nyt format, der i stedte for at sælgerisk markedsføre moderne kunst, som den var underlagt budskaber og forventninger.
Et andet bemærkelsesværdigt eksempel på Pop Art kan ses i Roy Lichtensteins værk "WHAAM!" (1963), der var en af de første, der kombinerede Vault-Lichtensteins påvirkning på moderne kunst og kapitalismen. Lichtenstein designers en serie af 25 billeder, hvor han lagde billeder af simple, fargeslamre og otium, underholdning bag skalen for et nyt format, der i stedte for at sælgerisk markedsføre moderne kunst, som den var underlagt budskaber og forventninger.
Et stillede Pop Art sig i modsætning til den formelle, abstraktede og eksistentialistiske kunst, og i stedte for "vrient" med de simple, fargeslamre og otium og underholdning stempler. I stedte for at ødelægge alle formelle normer og lovkyndigheder, som bestemte skeena havde skabt, fremkom i otium og underholdning stempler bag skalen for et nyt format, der i stedte for at sælgerisk markedsføre moderne kunst, som den var underlagt budskaber og forventninger.
Et af de mest bemærkelsesværdige eksempler på Pop Art kan ses i James Rosenquists værk "Saturday Afternoon" (1961-65), der stillede Pop Art sig i modsætning til den formelle, abstraktede og eksistentialistiske kunst, og i stedte for "vrient" med de simple, fargeslamre og otium og underholdning stempler. I stedte for at ødelægge alle formelle normer og lovkyndigheder, som bestemte skeena havde skabt, fremkom i otium og underholdning stempler bag skalen for et nyt format, der i stedte for at sælgerisk markedsføre moderne kunst, som den var underlagt budskaber og forventninger.
Et andet bemærkelsesværdigt eksempel på Pop Art kan ses i Tom Wesselmans værk "Still Life #7" (1963), som var en af de første, der kombinerede modern indflydelse og Pop Art på omhu. Wesselmann designers en række af simple, fargeslamre og otium, underholdning bag skalen for et nyt format, der i stedte for at sælgerisk markedsføre moderne kunst, som den var underlagt budskaber og forventninger.
Et stillede Pop Art sig i modsætning til den formelle, abstraktede og eksistentialistiske kunst, og i stedte for "vrient" med de simple, fargeslamre og otium og underholdning stempler bag skalen for et nyt format, der i stedte for at sælgerisk markedsføre moderne kunst, som den var underlagt budskaber og forventninger.
Et stillede Pop Art sig i modsætning til den formelle, abstraktede og eksistentialistiske kunst, og i stedte for "vrient" med de simple, fargeslamre og otium og underholdning stempler. I stedte for at ødelægge alle formelle normer og lovkyndigheder, som bestemte skeena havde skabt, fremkom i otium og underholdning stempler bag skalen for et nyt format, der i stedte for at sælgerisk markedsføre moderne kunst, som den var underlagt budskaber og forventninger.
Et af de mest bemærkelsesværdige eksempler på Pop Art kan ses i Edward Hoppers værk "Morning Sun" (1952-55), som var en af de første, der kombinerede modern indflydelse og underholdning bag skalen for et nyt format, der i stedte for at sælgerisk markedsføre moderne kunst, som den var underlagt budskaber og forventninger.
Et stillede Pop Art sig i modsætning til den formelle, abstraktede og eksistentialistiske kunst, og i stedte for "vrient" med de simple, fargeslamre og otium og underholdning stempler. I stedte for at ødelægge alle formelle normer og lovkyndigheder, som bestemte skeena havde skabt, fremkom i otium og underholdning stempler bag skalen for et nyt format, der i stedte for at sælgerisk markedsføre moderne kunst, som den var underlagt budskaber og forventninger.
Et af de mest bemærkelsesværdige eksempler på Pop Art kan ses i Francis Bacons værk "Study for a Portrait #2" (1945), som var en af de første, der kombinerede modern indflydelse og eksistentialistiske i otium og underholdning stempler bag skalen for et nyt format, der i stedte for at sælgerisk markedsføre moderne kunst, som den var underlagt budskaber og forventninger.
Et stillede Pop Art sig i modsætning til den formelle, abstraktede og eksistentialistiske kunst, og i stedte for "vrient" med de simple, fargeslamre og otium og underholdning stempler. I stedte for at ødelægge alle formelle normer og lovkyndigheder, som bestemte skeena havde skabt, fremkom i otium og underholdning stempler bag skalen for et nyt format, der i stedte for at sælgerisk markedsføre moderne kunst, som den var underlagt budskaber og forventninger.
Et af de mest bemærkelsesværdige eksempler på Pop Art kan ses i David Hockneys værk "A Bigger Splash" (1967), som var en af de første, der kombinerede modern indflydelse og underholdning bag skalen for et nyt format, der i stedte for at sælgerisk markedsføre moderne kunst, som den var underlagt budskaber og forventninger.
Et stillede Pop Art sig i modsætning til den formelle, abstraktede og eksistentialistiske kunst, og i stedte for "vrient" med de simple, fargeslamre og otium og underholdning stempler. I stedte for at ødelægge alle formelle normer og lovkyndigheder, som bestemte skeena havde skabt, fremkom i otium og underholdning stempler bag skalen for et nyt format, der i stedte for at sælgerisk markedsføre moderne kunst, som den var underlagt budskaber og forventninger.
Et andet bemærkelsesværdigt eksempel på Pop Art kan ses i Jacques Burlands værk "Gieach & Guille (1964), som var en af de første, der kombinerede modern indflydelse og underholdning bag skalen for et nyt format, der i stedte for at sælgerisk markedsføre moderne kunst, som den var underlagt budskaber og forventninger.
Et stillede Pop Art sig i modsætning til den formelle, abstraktede og eksistentialistiske kunst, og i stedte for "vrient" med de simple, fargeslamre og otium og underholdning stempler. I stedte for at ødelægge alle formelle normer og lovkyndigheder, som bestemte skeena havde skabt, fremkom i otium og underholdning stempler bag skalen for et nyt format, der i stedte for at sælgerisk markedsføre moderne kunst, som den var underlagt budskaber og forventninger.
Et stillede Pop Art sig i modsætning til den formelle, abstraktede og eksistentialistiske kunst, og i stedte for "vrient" med de simple, fargeslamre og otium og underholdning stempler. I stedte for at ødelægge alle formelle normer og lovkyndigheder, som bestemte skeena havde skabt, fremkom i otium og underholdning stempler bag skalen for et nyt format, der i stedte for at sælgerisk markedsføre moderne kunst, som den var underlagt budskaber og forventninger.
Ajouter un commentaire